15 Temmuz 2009 Çarşamba

AHİ STADI



















Ülkedeki stad isimleri ile ilgili ortak bir görüşümüz hemen hemen mevcut. Büyük çoğunluğu Atatürk stadı, Şehir stadı ve İlçe stadı olarak tanımlı. Ve genel olarak bundan pek memnun değiliz. Takımların kendi tarihlerinde önemli yeri olan futbolcu, başkan ya da diğer isimleri stadlarına yakıştırmaları ise bundan önceki sohbetlerimize konu olan ortak düşüncemiz. Şahsi kanaatim, Ankara 19 Mayıs stadının yerine Türkiye'nin en güzel stadını inşa edip Atatürk adı verilmesi ve bu örnek stadının taşıdığı ada yakışan bir şekilde olması yönünde. Diğer stadyumların isimleri değiştirilebilir.

Ancak tüm bu sıradanlığın dışında bir stad ismi dikkat çekici. Kırşehir Merkez Ahi Stadyumu. Ahilik, çok çok genel anlamda kökeni 13. yüzyıla uzanan, Anadolu Türk esnaf ve sanatkarlarının birliğini kurmak ve onların güzel ahlak temelinde eğitilmesini amaç güden bir oluşum. Her ne kadar Ahilik din temelli bir tarikat ya da örgütlenme olmasa da ahlaki gelişim yönünden belirli inanç temellerine ve bazı sıkı prensiplere dayanan, tasavvuf yönü kuvvetli bir anlayış. İsminin futbol stadyumuna verilmesi ise ilginç olmasından ziyade bir ilk. Kısa bir araştırma sonrası yurt dışından da bir örneğini ben bulamadım. Herhangi bir bilgisi olan varsa ve yoruma eklerse memnun oluruz.

by Gorky

5 yorum:

Mehmet dedi ki...

bu konuya değindiğin için sana çok teşekkür ederim. çünkü ben anne tarafından kırşehirliyim.yılda 2-3 kez gittiğim bir stadtır orası ve dediğin gibi ismi ile farklılık yaratan bir stadtır.umarım birgün rizenin yaptığı gibi ufak ölçekte sade bir futbol stadı yapılır oraya. sanırım kullandığın fotoyu wowturkey.com dan aldın. bu fotoyu eğer bir yanlışlık yapmıyorsam ben çekmiştim ve o siteye koymuştum. güzel tesadüf oldu doğrusu. baba tarafından kayserili olduğum için de kadir has stadı ile bir yazı yazarsan sevinirim.

Ramazan Özdemir dedi ki...

Ya Valla duygulandım yemin ederim çok güzel bir tesadüf oldu.Yazılarınızı okuyorum hemen hemen.böle birşey yapmanıza çok sevindim.Efendım bu stad çok güzeldir.Maçları giderim ve ıyı bir seyirci ortalaması vardır 5bine yaklaşık seyirci glr hemen hemen her maça.Tekrar Teşekkür Ederim Kırşehirli hemşehirilerimizde takip ediyorsa blogu slmlarımı iletirim.

varol döken dedi ki...

gorky'den özür dileyerek konudan bağımsız ama...

@canarino
http://www.milliyet.com.tr/Spor/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&KategoriID=14&ArticleID=1117859&Date=15.07.2009&b=Galatasaray%20Kazakistanda..&ver=33

o havaalanına üstünde çubuklu forma altında doru at, elinde kımız ve dilinde mazinde bir tarih yatar ile gitmediysen ayıplarım seni:)

Sosyal_FB dedi ki...

Ulan sayın Varol :)

Birader, bu ülkenin yüzölçümü 2.500.000 km²'den fazla. Galatasaray gelmeden 1 ay önce atla yola çıksam, daha anca yolu yarılamış olurdum :)

Semt Aşığı dedi ki...

http://semtimizsevdamiz.blogspot.com/2008/12/multimedya-biraz-kzl-biraz-mavi-krehir.html
Geçen sene kırşehir deplasmanımız :)