17 Temmuz 2009 Cuma

BABANI DA SEVMEZDİM TERRY

Harbi adamdır Noel Gallagher, o yüzden oldum olası sevmişimdir. Düşündüğünü söyleyen ama bunu yaparken marjinal olmaya çalışan açıklamalar yapan bir adam değildir. Örnek vermek gerekirse yılların pozcusu Marilyn Manson gibi "MTV şöyle MTV böyle, çıplaklık gösterisi var, ergenlik çağındaki çocukları kötü etkiliyor, tüketim toplumunun aracı" deyip sonra MTV Müzik Ödülleri'nde ödül almaya gitmez. Yıllar önce Morning Glory turnesi sırasında Amerika'da iken Liam'a çok fazla kızdığı için uçağa binip İngiltere'ye dönmek üzere havalimanına gitmiş ama sonra geri dönüşünü "check-in bile yaptırmıştım, uçağa binmeye hazırlanıyordum, tam o sırada havalimanında Oasis konserinin afişlerini gördüm, eğer ben aylardır beklediğim konsere bilet alıp 1 gün önce iptal edildiğini duysam, Oasis'in tam bir orospu çocuğu olduğunu düşünürdüm, o yüzden otele ve turneye geri döndüm" şeklinde anlatmıştır. Son albümden sonra bir Belçika televizyonuna verdiği röportajda "İngilizlerin çoğu ülkelerini olağanüstü buluyor, nesini beğeniyorlar anlamıyorum, bir bok yok ülkede, yaşamak zorunda olmasam çeker giderim" Live 8 konserleri hakkında da "Ne zannediyorlar, G-8 ülkelerinin toplantıdan çıkıp Annie Lennox'un Sweet Dreams şarkısını söylediğini görünce, "hay kafamı si.eyim tüm borçlarını siliyoruz Afrika ülkelerinin" diyeceğini mi?" şeklinde bombaları vardır. Yani birilerine yaranmak veya sahte iyilikseverlik pozu yapmak için maksatlı açıklamaları yoktur. Her müzisyen televizyona çıktığında "anneme çok şey borçluyum, ailem benim her şeyim" moduna girerken Noel "ağzımın bozukluğu annemin yüzünen, yanımızda hep küfrederdi" demiştir. İyi bir Manchester City taraftarıdır futbolu bilir, Maine Road'da sık sık görürdük, City of Manchester'da da görüyooruz, zaten basın sözcüsü gibidir kulübün. Her transfer, her kritik hadise sonrası İngiliz basını ondan bir demeç alır.

Son transfer gündemi hakkında da İngilizler hemen görüş almışlar tabi Noel'den. John Terry ve Emanuel Adebayor hakkında. John Terry transferinden küplere binmiş. "Ne işi var o ağlakın bizim takımda, gözleri zaten bir acaip, ayrıca o bir Cockney" diye vermiş ayarı. Cockney Londra'nın doğusunda, East End bölgesinde yaşayan, farklı aksanlı bir işçi sınıfı topluluğu. John Terry de bu bölgedeki Barking kasabasında doğmuş ve büyümüş bir isim. " Onu hiç bir zaman sevmedim, City'den uzak dursa iyi olur, zaten sırf para için Manchester'a gelmek istiyor" diye devam edip Adebayor'a geçmiş. "Korner bayrağındaki rezalet dansını gördüğümden beri ona da bir gıcığım var, zaten bu korner bayrağı dibindeki dansların hepsine gıcığım var, adam gibi elini sallayıp gitsen de olur, Adebayor'dan da hiç hoşlanmamışımdır, takıma gelmesi umurumda değil" diye hızarı bitirmiş. Noel'e göre ellerinde aynı işi yapabilecek bir Santa Cruz varken Adebayor'a gerek yok. Bitirirken de Mark Hughes'a 2 tane defans oyuncusu önerisi yapmış "ya Joleon Lescott ya da Matthew Upson'ı alsınlar" diye transfer listesini açıklamış. Aklın yolu bir, biz de artık City'nin defans oyuncularına yönelmesi gerektiğini açıklamıştık da Terry'nin doğduğu kasabaya bulaşmamıştık.

Hadi bir Beatles eserine Noel Gallagher yorumuyla kapatayım yazıyı. Üstad bir hayli patlamış ama biz All You Need Is Love verelim.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Yaptıkları müziği sevmesem de bu herifin "ipimle kuşağım .ikimle taşağım" tarzını çok seviyorum... Verdiği her demece bittim, koptum...helal olsun :):):)

Frapppedaki dedi ki...

Nesine koptunuz adam sacmalamis. Su laflari 10 yasindaki cocuk etmez.

AbSurDMaN dedi ki...

Başlığı okudum, Terry adını görünce gözüm resme kaydı, Mancity formasını da görünce elemanı Terry'e benzetip aha gitmiş vallaha da gitmiş dedim, hafif uykum vardı o açıldı iyi oldu bu şaşkınlık :)

Flying Dutchman dedi ki...

@mafalda

soda

maf dedi ki...

Yazıda Noel Gallagher'ın bunları yaparken hafif ukala ama her daim dürüst ve objektif olmaya çalışan tarzı pek belirtilmemiş ama yazarın bu ve bunun ışığındaki birkaç şeyde o sözleri değerlendirdiğini anlayabiliyorum.

Mesela kardeşinin yaptığı şarkıları yerin dibine sokması onun egosu gibi gözükse de, aslında içinden gelen şeyin tamamen dışa vurumu.

Onun için önemli olan kendi şarkılarını yüceltmek değil, kardeşiyle dalga geçmek :)

Hiç lafını esirgemez, böyle adamları ben de severim.

Frapppedaki dedi ki...

Dutchman tarzim boyle. Bu adamlar degil mi isci sinifindan gelen ben mi yanlis hatirliyorum.

Adsız dedi ki...

Hepimiz Noel'iz !!!

Northx dedi ki...

marilyn manson hakkinda soylediklerine katiliyorum ama adam bu sovun bi parcasi oldugunu zaten soyluyor. yaptiklarindan cok sarkilarina inandigini dusunuyorum. mtv torenine gittikten sonra hicbir onemi yok gerci ama yine de bi insan fundamentally loathsome'i, eat me drink me'yi, target audience'i, coma white'i yaziyorsa ben ona mtv kredisi verdim gitti. hatta isterse fox ana haber'e falan da cikabilir.


oasis'in bana gore en iyi sarkisi:
http://www.dailymotion.com/video/xgx4n_oasis-live-forever_music

man on the prowl dedi ki...

noel gallagher candır.