1 Temmuz 2009 Çarşamba

MUNDAR DEME O'LEARY
















İngiltere'de günün açıklaması budur bana sorarsanız. Aston Villa'nın eski teknik direktörü David O'Leary "Martin O'Neill göreve geldikten sonra benim dönemimin üzerine hiçbir şey koymadı, ben de ilk sezonda altıncı olmuştum o da son iki sezondur altıncı oluyor, harcadığı milyonlar boşa gitti" demiş. Bir insan 2-3 sene boyunca gidecek kulüp bulamayınca böyle oluyor işte. Aston Villa karşılaştırmasına geleceğiz, ben öncesiyle başlıyorum. 11 yıla yaklaşan Premier Lig hocalığı kariyeri var David O'Leary'nin. En büyük başarıları Leeds United'a 2000 yılında kazandırdığı lig dördüncülüğü ile gelen Şampiyonlar Ligi vizesi, izleyen sene gelen Şampiyonlar Ligi yarı finali ve önceki seneki UEFA Kupası ile yarı finali. Peki bu dönemde kaç kupa kaldırdı Leeds ile O'Leary: Sıfır. Sonra Aston Villa'nın başına geçti, tamam ilk sezonunda altıncı oldu ama izleyen iki sezondan hiç bahsetmemiş İrlanda'lı. İzleyen iki sene onuncu ve onaltıncı oldular. 2005-06 sezonunda küme düşüyorlardı neredeyse. Sonra da kulübün yönetiminin değişmesi rüzgarında görevden alındı, hala boşta.

Martin O'Neill'e gelelim. Yazdık onu daha önce. Bana göre dünyadaki sayılı hocalardan bir tanesidir. Yaptığı transferler, kurduğu ekipler. Kısaca geçelim kaldırdığı kupaları. Leicester City gibi bir kulüple 2 kez Lig Kupası'nı kaldırdı O'Neill. Ardından Celtic'e 3 lig şampiyonluğu ve sayısız kupa kazandırarak O'Leary'nin yarı final oynadığı UEFA Kupası'nda finale yükseltti takımını. Aston Villa ile ilk sezonunda onbirincilik koltuğuna oturduktan sonra son 2 sezondur altıncılıkta. UEFA Kupası ve Şampiyonlar Ligi vizesini kaçırıyor 2 yıldır. O'Leary'nin bir kere görüp devam ettiremediği başarıyı istikrara bağladı kısacası. Üstelik O'Leary ilk senesinde altıncı olurken şampiyon Manchester United ile arasında 34 puan fark vardı. O'Neill'ın altıncılıklarında bu fark daha azdı ve Kuzey İrlanda'lı topladığı puan bakımından her sene bir önceki sezondan daha yukarıya çekti performansı. Bir de tabi O'Leary'nin takımı onuncu ve onaltıncı yaptığı sezonlarda Avrupa'da mücadele etmediğini söyleyelim. O'Neill bu sene Aston Villa ile ilkbahara gelindiğinde hala Avrupa arenasında mücadele ediyordu.

Dolayısıyla O'Leary'nin 3 senedir maçları televizyondan takip etmesinin biraz içine oturduğunu itiraf etmem lazım. Zaten ismi Celtic için geçiyordu. Oraya da gitseydi O'Neill'in yarattığı tabloya yetişebilir miydi görebilirdik ama O'Leary halen işsiz.

4 yorum:

mustafa taha dedi ki...

Celtic'in başına Tony Mowbray gelmedi mi?

Yoksa son satır da bir kinaye vardı da ben mi anlamadım :)

Flying Dutchman dedi ki...

doğrudur oraya bir düzeltme yapmak lazım :))
teşekkürler uyarı için

varol döken dedi ki...

ben yaptığı hareketin anlamını çözemedim... gözlere dikkat mı diyor bruce lee gibi, yoksa beni boynuzladın aşifte bilmiyorum sanma diye karısına mesaj mı gönderiyor, japon parmak masajı sanatı shiatsuyu da deniyor olabilir malum stresli iş ama ya futbolcuya düşün diyorsa, o zaman sen niye ordasın lan, sen düşüneceksin o oynayacak...

hakkaten tıraş teknik direktörmüş, aha bilimsel olarak ispatladım, antitezi olan varsa gelsin!

aşkın dedi ki...

Fazla yüklendiniz bence, iyi hoca.
Muhalefet olsun diye değil.
Şampiyonlar Ligi yarıfinal.Az değil.
Martin Amca önce bu adamın Villa ile aldığı dereceyi geçsin.
Keza ikisinin Avrupa başarılarında David Abi daha gözalıcı bence.
Ayrıyetten David abinin zamanında Arsenal zayıf halka değildi, Martin amca bu Arsenal'i de geçemedi.Uğruna Avrupa'yı boşlayıp o kadar puan fark da yapmasına rağmen.