13 Eylül 2009 Pazar

ÖĞRENMENİN YAŞI
















BBC muhabiri dün Ryan Giggs'in Tottenham ağlarına yolladığı muhteşem frikik için "Ne kadar süre çalışıyorsun bu frikikler için?" diye soruyor. Galli cevaplıyor. "Geçen sene frikikleri Cristiano (Ronaldo) kullandığı için pek fırsatım olmuyordu, bu sene çalışmam gerekti, antrenmanlardan sonra kalıp çalışıyorum".

36 yaşına girmeye hazırlanan, kariyerinde 11 Premier Lig, 4 FA Cup, 3 Lig Kupası, 7 Community Shield, 2 Şampiyonlar Ligi, 1 Süper Kupa, 1 Kıtalararası Kupa, 1 Dünya Kulüpler Kupası şampiyonluğu bulunan bir adam bunu diyen.

Bunları Türkiye'deki her futbolcu lisansının arkasına yapıştırıp öyle basmak lazım.

5 yorum:

Can dedi ki...

İnsanın işine verdiği önem bu. Hayatına da verdiği önem aynı zamanda.Hayatımızdaki farkları yaratanlar da bunlar değil mi?

Ben top oynarken, bu işe aşık olmanın getirdiği heves ile benzerlerini yapma gayretinde oldum bir dönem. Sol ayağımı çalıştırmak, ya da şut çalışmak gibi. Ama malzemeci kovuyordu beni kulüpten. Eğitim seviyelerimizle, bakış açımızla doğrudan alakalı bir durum bu. "Practice makes perfect" diye boşuna konuşmuyorlar.

Travis dedi ki...

manchester da hep bulunsun istediğim oyuncu.. 50 yaşına geldiğinde de yedekler kulübesinde otursa büyük keyif verir bana :)

Spooky dedi ki...

bunun anti-tezi olarak sergen cumartesi günü ntv spor'da, "frikik atmak meziyettir çok da çalışmaya gerek yok. çalıştıkça daha iyi olacaksın diye bir şart yok..." dedi.

alchoburn dedi ki...

onu asla unutmayacağım. sadece oynadığı oyunla hatırlanmayacak bir futbolcu çünkü.

onu böyle yapan kısmen de bütün futbol yaşamının fergie ile dolu olması... ama kişiliği böyle olmasa sanırım aynı şekilde ilerlemezdi futbol yaşamı. hiçbir zaman beckham veya ronaldo olmadı, bu saatten sonra da zaten olmayacak ve ben bundan çok mutluyum.

Ortega dedi ki...

Bu konuda Van Hooijdonk'ta güzel bir örnektir. Yaşı konusunda tam emin değilim ama sanırım 20'li yaşlarının sonlarına doğru bir gün , "benim neden frikik gollerim yok" diye sorar kendi kendine. Daha sonra antremanlarda saatlerce frikik çalışması yapar.

Sonrası hepiniz biliyorsunuz.