Gece hayatı zordur. Kendi kuralları vardır. Kaç ‘gencim’ diyeni yiyip tüketmiştir bugüne kadar, kimbilir. Şekle şemale girmeyi kabullenen gençler için yol bellidir: Önden iki düğmesi açık beyaz gömlek, kot pantolon, saçlara jöle, yavşak bir gülümseme ve sahne! Yüksek volümlü müziğe, geçmiş gözlemlerine dayanarak oturttuğu dans figürleriyle eşlik eder ve bir yandan ortamdaki havayı koklar. Ortamda istediği havayı yakalamış genç erkek, artık Afrika çöllerinde avlanmak için uygun mevsimde doğru yerde bulunan aslan gibidir. Hedefinin dikkatini çekmek için elinden geleni yapar. Benim dikkatimi en çok çeken model bir elde sigara, bir elde içki, sigara tuttuğu elin bileğini sol göğüse dayamış, bir yandan sallanırken arada içkisinden yudumlayanıdır. İçkiden alınan yudum arttıkça ve müziğin ilüzyonu beyni sardıkça cesaret seviyesi artar. Bir süre sonra yazdığı kızlar pas vermez olur, yine de patlak gözlerle bakışları dikmeye devam eder. Bu patlak yandan bakışlarla bir yandan “Abaza gibi bakmayayım lan, bir cool’luk pay bırakayım” diye düşünüyordur ama halbuki kızın kıçı çoktan kalkmış, artık çevrede daha yakışıklı kim var diye bakınmaya başlamıştır. Kız bakışını kaçırınca erkek bozulur, bu kez kıza kıçını dönüp dans etmeye başlar ama dayanamaz, iki sallandıktan sonra tekrar odağını bulur. O sırada başka bir eleman çoktan yanaşmıştır, üstelik saat de epey ilerlemiştir, ortamda başka sap kız kalmamıştır. Hafiften bir hüzün çöker genç erkeğe. Üstelik ağrı da başlamıştır. Sap erkekler grubuna yanaşır usulca, ‘bu biranın yarısı su lan’ der muhabbet açılsın diye...
İşte böyle gecelerde ilaç gibi şarkılar girer dj. Sap grupta hafiften bir gülümseme başlar. Aranılan gerçek mutluluk budur! Kadehler tokuşturulur, grup üyeleri birbirlerine daha bir yanaşır.
1- Duman - Bu Akşam: Ortalığı galeyana getiren şarkı işte budur. Gece bununla yeniden başlar. Kadehlerin tokuşturulma aralıkları sıklaşır. Eh normaldir de. Sözleri kolay anlaşılır, şarkı zaten bu geceler için yazılmış gibidir. Umutsuz sapların kendini övüp pr'a başladığı şarkıdır. Kendilerini bildiler bileli kimseye düşman olmamışlardır, şüphesiz kefenleri sağlamdır ve içerler. İçmeye başladılar mı da durmak bilmezler. Bir mihenk taşı olarak da bu şarkının yeri gecelerde başkadır. 'O şarkıdan sonrasını hatırlamıyorum aağbi, o kadar içmeyecektik'lerle bezenir hatırası. Eh sap grubu birbirine yakınlaştırıp sarmaş dolaş yapan kısmı da mevcuttur bittabi. 'Sizleri gördüm göreli dostlar, hemen her gün bana bayram; yarınım yok sevenim sağlam, içerim ben bu akşam'. Kıza güç gösterisi adına son bir kez bakılır.
2- Athena - Skalonga: Gaz alınmıştır bir kere. Sap gençleri rock'a alıştıran şarkılar çalmaya devam eder. Athena da bu gecelerin ilacıdır. İş bilmez dj'ler araya 12 dev adam ya da hooligan koyarlar. İş bilmez diyoruz, özellikle o hooligan'ın el çırptırıp "Fener, Cimbom, Kartal" dedirten yerinde bir keşmekeş yaşanır ortamda. Promil miktarına göre tatsızlık bile yaşanabilir hatta. Halbuki alttan Skalonga'yı tıngırdatınca ortam bir şenlenir, harekete geçer. Bakmayın, saplarımızın pek çoğu sözleri de ezbere bilmez. Aslındabimiktamaçıklıcam deyip geçerler, onların konsantrasyonu farklı yeredir. "Nah çok beklersin" kısmındaki efekt kuvvetli olmalıdır, ona hazırlanılır. Elemanla muhabbeti koyulaştırmış kıza çekilir hareket, rahatlanılır.
3- Gripin - Elalem: Sap erkeğin kalbindeki yaralar her daim tazedir. Zaten saatlerdir süren çalışma da maziyi silip yeni bir sayfa açmak adınadır. Tüm uğraşma didinme bundandır, bu gece ilaç olacaktır yılların yalnızlığına, acı dolu sayfalara. İşte Gripin'den Elalem çalmaya başlayınca da birbirlerini böyle gazlarlar. Geçecektir hepsi kafaya takmamalıdır. Mutlu olmanın elinde olduğu yinelenir. Kıymet bilmeyenlerin adı tekrarlanır. Hepsi sahnede de değildir tabi, bir tanesi köşeye geçip hülyalara dalmıştır. "Abi bundan sonra aşk yok, seks var" lafı tam da bu sırada söylenir. "Günübirlik sevdalar" sloganı şiar edinilir. Ve yine ortaya toplanılır nakarat kısmında, hep bir ağızdan söylenir şarkının mesaj kaygılı küfrü: "Gelsin biri, gitsin biri, s.kecem gelmişi geçmişi!"
4- Kurban - Yalan: Geldik üstteki şarkılarla harlanan ortama son gazı veren şarkıya. Bu şarkı bence sosyoloji bölümü öğrencileri için Türk gencini anlamada tez konusu olarak seçilebilir. Gerek şarkıyı böğürtülü söyleme, gerekse sözlerin gençlerin yaşamlarına cuk oturmasından mütevellit temsil ettikleri trans hali beni her zaman büyülemiştir. Karı-kızla ilgili bütün dertler o an unutulur (ağrı bile), ‘yok olup gittin benimle’ dizesiyle paçadan akıp gittiği sanısına kapılınır. Oysa ilk nakarat bittikten sonra gözler hemen yarım saat önce uzun uzun kesmiş olduğu kızı arar. Eğer bakışlar yakalanmışsa ‘bir şansın daha var’ bakışı atılır, kız kafasını çevirince kankayla biralar tokuşturulur.
5- Yüksek Sadakat - Haydi Gel İçelim: Rock grubunun tanınması için saplara yönelik çalışma yapması gerektiğini Yüksek Sadakat de es geçmemiş. Sap listesini zorlayan en yeni şarkı da işte budur. Yeni yeni çaldığı için aralarında bunu bilmeyeni de çoktur, ama çabuk adapte olunulur. Haydi gel içelim, zaten en kısa haliyle, onları içmeye teşvik eden, arjantin bardakları havaya kaldırtan çağrıdır. Eh bir de öncesinde "o seni unutmuş, sen unutamamışsan" diyorsa, tabi ki gaza gelinilir. Kalbinin kuşu nasıl uçar, nasıl tutulamaz, o an çok da önemli değildir. Sapımız toplayıp gelmiştir, mazi kalbinde yaradır ve unutmalıdır, kız hala ona bakmamaktadır.
6- Gloria Gaynor - I Will Survive/ Ajda Pekkan - Başladım Yaşamaya: Ali Sami Yen’de yıllardır gollerden sonra duyduğu bu müziğe hiç yabancı değildir sap erkek. İçgüdüsel olarak zıplamaya başlar zaten. Sap erkek güruhunun geneli şarkının anlamını bilmez. Geri dönen sevgilisine "hadi ordan" çeken, "sensiz ben süper yaşıyorum, başkasını buldum, oh be neydi o öyle" ana fikriyle özetleyebileceğimiz şarkıdan gram anlamaz. Ama dedik ya, işin içinde futboldan kalan anılar vardır, atılan golün coşkuları kıpraşır ve grup olabildiğince yükseğe zıplayabilmek için birbiriyle yarışır.
7- Hande Yener - Kırmızı: Aslında Kırmızı, yazdığı kız yüz vermemiş ve kızarıp bozarmış sapımız için çelişkili bir şarkıdır. Ama o anda öyle bir durum yoktur, eğlenen odur, coşan odur. Yine Ali Sami Yen’de bir dönem şarkılardan biri olan bu şarkının sırf içinde Kırmızı geçiyor diye Galatasaray tarafından sahiplenilmesini de anlayamamıştım aslında. ‘Belki biraz da kızardın ama sana kırmızı çok yakışıyor’ sözleriyle söylenen şarkıda, ‘İçimdeki Fener aşkı bambaşka, bu büyük taraftarınla çok yaşa, Fenerbahçe engelleri aşıyor, kupaları birer birer .. alıyor’ tezahüratındaki gibi dalga geçme yok mu?
8- Demet Akalın - Külliyat: Demet Akalın zaten sadece bu liste için çalışıyor desek çok da yalan olmaz. Ama o ağırlıklı olarak ayrılık acısını yaşayan ve sıyrılmaya çalışan kızları hedef alır. Demet Akalın'ın best of'u top 10 sap kız şarkısını oluşturur kendi başına. Alkolün vücutta olmadığı zamanlarda sap erkeklerin burun kıvırdığı bu şarkılar, bu gecelerde bünyeye ilaç gibi gelir. Nefret ettiği şarkıların hepsini ezbere bildiklerini farkederler. "Kalbimi seve seve sana veririm, bir kere de senin için ölsün yar" diyorsa şarkı, gözler yine arayıştadır. "Toz pembe hayaller vardı, pembesi gitti tozu kaldı" çalıyorsa üst silkme efektiyle havalı bir dönüş yapılır. O an, aralarında ayık kalanları en çok eğlenendir, sahnede gördükleriyle.
9- MFÖ - Ele Güne Karşı: Gecenin sonlarına doğru geliniyordur artık. Dj ritmi yavaşlatır biraz. Nostalji pop en iyi ilaçtır. Az önce Kurban ile ‘Aşk diye bir şey yok, ateş kül oldu içimde’ diyen sap grup önce ‘Ele Güne Karşı’nın melodisinin ilk ezgileriyle birlikte tek bir ağızdan ‘Oooo’ çeker. Ortam ısınmıştır artık. Aralarından bazıları ‘çok iyi şarkı yhaaa’ dercesine başlarını arkaya doğru atarken, ağızlarını hafiften yamultup parmaklarını ayırmak suretiyle ellerini ileri doğru sallarlar. Nasıl da gittin insafsız veryansınları eşliğinde ellerinden kayıp giden kıza sitemkar bir bakış atılır. Bir yandan coşku da devam eder.
10- Bob Marley - No Woman No Cry: Bob Marley, kızdan tekme yemiş pek çok Türk erkeğinin sığındığı davetkar liman, büyük bir idoldür. Burada ‘No Woman No Cry’ın ‘Kadın yok ağlamak da yok’ değil ‘Ağlama kadınım ağlama’ anlamına geldiğini bir kez daha söyleyip hâlâ uyanmamış mutlu dünyaları yıkmak istemem. Çünkü bu öyle bir dünyadır ki, böyle bir yalan üzerine kurulup tüm hayatını sap geçirmeye alışmış insanları bünyesine katmıştır. Bu dünyaları yıkıp, uykusundan uyanan abazaların yılların birikimiyle sokaklara dökülmesini kimse istemez herhalde...
Sonra mı? Sonra bütün saplar bardan beraber çıkar. Tek bir kız dahil olamamıştır gruba. Muhabbete birinin evinde devam etmeye karar verirler. Taksiye gündüz açtırılır ve fazla kişi binilir. Herkes ikişer üçer tane daha bira alır köşedeki tekel bayiden. Birer tane içtikten sonra herkes sızmaya başlar. Ertesi sabah kahvaltısında bir tavaya 10-15 arası yumurta kırıldığında gece gerçekten bitmiştir. Hayat aynı gecenin tekrarlarıyla devam edecektir.
by tunchay ve biraderi
15 yorum:
10-15 yumurtayı tavana kırana kadar çiğ çiğ içeydin, o şarkıları sen de söylerdin!
sap erkekler postunun altına yorum yazınca sap olduğumuz anlaşılıyor mu oradan? anlaşılıyorsa bu yorumu yayınlamayın!
bu postları uygulamalı olarak göstermek lazım...
sponsored by didim medusa disco!
- ahahah, demek sen de okudun daçmen blogdaki sap erkek postunu... ay canım kıyamam, üzüldün demek... çok güzel blog değil mi, yazanlar arkadaşlarım, bak etiketini bile yaptım ben, vereyim mi, göğsüne takarsın hatta ben takayım du bi...
- siktir git lan başımdan...
5 dakika sonra:
- ağzı bozuk karı sevmem ben abi, sigara içmeyecek benim kadınım... ooo şarkı da çıktı bak tam, baba tanju okan be yürü!
ya saplık önemli değil de, bu işyerinde çok yalnızım ben be blog...
bu yorumları okuyup espri anlayışıma bayılan bayanlarla cumartesi gecesi nayah'ta buluşalım... yalnız beni kapıdan almazlar, üstümde fenerbahçe forması olacak, içli içli uzaklara doğru sigara dumanı da üflerim, dumandan kalp de yaparım...
yalnız, eve döndükten sonra köşedeki tekel'den aldığım 3 biranın gerçekten 1 tanesini içtikten sonra sızıyorum. 3/3 yapana saygım var.
müzikalite açısından bakacak olursak bob marley'in rakibi yok o listede.
ben varol döken e talibim
resmen ahlaksız teklif
imdat blogdan adam kaldırıyolar
haahhaahahahahahah
yüksek sadakatin o şarkısında "derdini al da gel, haydi gel içelim" diyo ya onu "pepsini al da gel, haydi gel içelim" diye reklam yapsınlar. bu sözüm varola. piyasa kızıştırmak gibi olmasın direkt isim falan kullandım ama.
fotografda soldaki adamin kolunun altindaki kadraj harikasiyla tam bir umut sarikaya karikaturu vucut bulmus gibi.
sizin o taraflara ugramdi heralde rmazan
Oha bloglararası izdivaç olayı var :D
FD Blog.. yeri gelir çöpçatanınız olur...
bob babanın o şarkısı için umut sarıkaya'nın hakkatende o anlam kargaşası üzerine olan karakatürü geldi aklıma :D
Yorum Gönder