4 Haziran 2010 Cuma

FIFA MÜDAHALECİLİĞİ VE KUZEY KORE


















Tavanarasından çıkardıkları 3-3-3-1 taktiğiyle, 1945'lerin havasını içeren stadyumlarıyla, yine o yılları yaşatan takım elbise ile maça gelen seyircileriyle, Kim Jong-Il ile, Dünya Kupası'nda düştükleri grupla şimdiden birçok hayran kazanan Kuzey Kore, daha turnuva başlamadan egzantrik işlere başladı. Kuzey Kore hocası Kim Jong-Hun FIFA'ya teslim ettiği 23 kişilik kadroda, FIFA yönetmeliğine göre şart koşulan 3 kaleci ismine yer vermiş. FIFA kadroların 23 kişi olabileceğini ve bu 3'ünün mutlaka kaleci olması gerektiğini şart koşuyor. Ancak Jong-Hun belki yönetmelikteki bir boşluktan yararlanayım, belki de bir kurnazlık yapayım diyerek, 3 kaleci kontenjanının içine 26 yaşındaki forvet Kim Myong-Won'u dahil etmiş. Yani Myong-Won kaleci kontenjanında görünüyor ama gerekirse forvet hattını da güçlendirmek için kadroya dahil edilmiş. Ancak FIFA buna "Myong-Won kaleci kontenjanında bize verildi, sahaya çıkarsa ancak kaleci olarak çıkar" diye muhalefet şerhi koydu. Yani adam daha turnuvayı başlamadan bitirdi gibi. Ancak FIFA'nın bu kararının tartışılması gereken birkaç noktası var.

Ben FIFA'nın aşırı müdahaleci davrandığını düşünüyorum. Nitekim eğer bir takım 3 kaleci kontenjanına, kaleci olmayan bir futbolcuyu alacak kadar risk alıyorsa buna FIFA'nın karışması abes. Kore'nin kupada asıl mevkisi kaleci olan 2 kalecisi olacak. Ri Myong-Guk ve Kim Myong-Gil (bu arada Myong Kuzey Korede çok yaygın bir isim sanırım, kadroda isminde Myong olan 4 oyuncu var). Bu 2 kaleci sakatlanır veya ceza alırlarsa kaleye aslen forvet olan Kim Myong-Won geçecek. Kore bunu göze alıyorsa FIFA'nın müdahale etmesini serbestiye aşırı müdahale olarak görüyorum. Buna "o zaman her isteyen kaleci sayısını kırpıp kadroya forvet dahil eder" gibi bir savunma da getirilemez. Zira, bunda rakiplere dezavantaj sağlayan bir durum yok aksine avantaj sağlayan bir durum var zira bunu yapan takım risk alıyor demektir.

Tabii bir de madalyonun öbür yüzü var. Eğer siz kaleci kontenjanındaki bir forveti, kaleci olarak görev yapmaya mahkum ederseniz, kalecilerin olağanüstü durumlarda, diğer mevkilerde görev yapmasını da mantıken engelliyorsunuz demektir. Örneğin Kuzey Kore'nin turnuva ilerledikçe elinde sakat veya cezalılardan 12 oyuncusu kalsa ve bunlardan 2'si kaleci kontenjanındaki futbolcular olsa, bu 2 kaleciden birisinin saha içinde görev yapması gerekmesi demek. FIFA'nın buna da izin vermemesi saçmalık olur. Nitekim Euro 2008'de Türkiye'nin kadrosu sakat ve cezalılardan o kadar kırpılmıştı ki, UEFA, yedek kalecilerimizin muhtemel saha için görev almalarına izin vermişti. Dolayısıyla FIFA eğer buna izin veriyorsa, Kuzey Kore'ye de tam tersi uygulamada izin vermesi gerekir.

Dolayısıyla FIFA'nın Kuzey Kore kararını fazla muhafazakar ve müdahaleci bulduğumu belirtmeliyim. Siz ne düşünürsünüz bilemem.

8 yorum:

mre dedi ki...

İlginç insanlar koreliler. Eğer adamın gerçekten kalecilik meziyetleri ve/veya geçmişi varsa anlaşılabilir de aksi takdirde büyük risk. Yine de FIFA'nın tutumu çok saçma gelmedi futbolcu sayısında bir azalma olmadıkça oynatamamaları gerekir bence de.

a-town dedi ki...

en az 3 kaleci diye bir kural olması saçma zaten.

efess dedi ki...

zamanında buna benzer bir durum olmuştu ve FİFA feci bi gol yemişti..gene öyle olabilir..şöyle ki;hatırlanacağı gibi eskiden sadece 2 oyuncu değiştirilebiliyodu.sonra FİFA bunu biri kaleci olmak üzere 3 kişiye çıkardı..Ama uyanık hocalar ne yaptılar? oyundan çıkaracakları oyuncuyu ,saha içi görev değişikliğiyle kaleye geçirip,kaleciyi de oyuna aldılar..sonra kaleci değiştiriyomuş gibi yapıp ,çakma kaleciyi çıkarıp yerine yedek oyuncuyu soktular kaleci niyetine..oyunun ilk durdugu anda da gerçek kaleci tekrar kalesine dönüp,yeni giren yedek oyuncu da saha içine geçiyodu ..
FİFA uyandı ama çokdan golü görmüştü kendi kalesinde..ondan sonra da 3 oyuncu değişikliğinde kısıtlama kalktı zaten..Bu da ona benzer bişeymiş işte

Flying Dutchman dedi ki...

efess bu ne zaman oldu yahu? Varsa bir kaynak yazalım bloga kısaca emsal olarak

şark kurnazlığı :)

QuaresmA dedi ki...

Ne tuhaf memleket Kuzey Kore, herşeyleri bi saçma. Yazı da sağdan sola çaprazmış onlarda.

ATEŞ_60 dedi ki...

ya zaten 23 kişilik kadro varsa 3 kaleci çok saçma ister 1 çağırırım ister 2 istersem hiç kaleci çağırmam kaleye sabriyi koyarım kime ne ?

DoGaN dedi ki...

Yanılıyorsam düzelt ama ,Arupa şampiyonası kurallarını UEFA Dünya kupasını da FIFA belirlemiyor mu ? Yani bu kararlar (2008 Avrupa Şampiyonasında Türkiyenin durumu ve 2010 DK da korenin durumu ? ) iki ayrı kurum tarfından verildiğine göre belki de Avrupa şampiyonasında TÜrkiye ye verilen o hak Dünya kupasında verilmeyecekti ? Ne dersin ?

efess dedi ki...

Dutchman,kaynak nasıl bulabilirim bilmiyorum ama ,tarih olarak Raşit Çetinerin genç millileri çalıştırdığı döneme falan denk gelmesi lazım.O da yapmıştı çünkü böyle bişey canlı izlediğim bi maçta