7 Mayıs 2009 Perşembe

TOP 10 ÖSS KLİŞESİ

























ÖSS. Hayat yazılı veya yazısız bir dolu sınavla dolu. Yazılı olanlar 5-6 yaş gibi başlayıp ölene kadar devam eder onu biliyorum. Ama şu 3 harf kadar hazırlanma evresinin bu kadar uzun olup, sonucunun bu kadar belirsiz olduğu ve insan hayatını bu derece etkileyen bir sınav bilmiyorum. O derece etkiliyor ki bitirdiğiniz anda yaşadığınız onca şeyden kurtulup bambaşka bir ruh haline bürünüyorsunuz. Bu haliyle askerliğe benzetirim biraz. Bitene kadar "ah bir bitse neler yapıcam" diye deli olursunuz, günler geçmez, sonra kışladan çıkıp bir geriye bakarsınız ki, "ee bitti işte şimdi....yoksa o kadar da çekilmez değil miydi...?". O tabi yaşanan rahatlamadan ileri gelir, benim sevdiğine duygularını açamayan gençlere tavsiyem bunu üniversite sınavından çıktıktan 2 dakika sonra yapsınlar. Tabula Rasa'ya dönüyor çünkü beyin o anda. Ne yazsanız kalacak. Üniversite sınavını mümkün olduğunca büyütmemeye veya küçümsememeye çalıştım. Sadece son sene kendimi kastım, sosyal hayattan kendimi kısıtlayacak hiçbir şey yapmadım, sınava girdiğimde birçok konuyu tam olarak bilmiyordum. Kendimi kasıp 1 yıl boyunca eve kapansaydım muhakkak daha prestijli bir üniversiteyi kazanırdım ama şu anda içinde bulunduğum duruma baktığımda o zamanki tavrımdan dolayı hiç pişman olmadığımı anlıyorum. Dolayısıyla blogun üniversite sınavına girme çağı gelen okuyucularına tavsiyemdir. Sınava haddi kadar önem verin. Zaten göreceksiniz ki üniversite mezunu ile olmayanları ayıran bu sınav, insan kalitesi açısından kimseyi birbirinden ayırmıyor. Hiç unutmam bizim Mehmet "üniversite mezunu olmayanları üniversiteye almayacaksın" derdi...Haklıydı da...O kampüsten içeri girince Ari ırkın bir parçası olmuyorsunuz. Peki nesi güzel? Sınav dönemi. Hele ÖSS günü en kalabalık okullardan birisinin bahçesine kurulup, öteberiyi de alıp 3-4 saat izlemek istiyorum ama hala fırsat olmadı.

1-ÖSS Anneleri: Aslında sadece anne değil babalar da var içlerinde ama % 80'ini anneler oluşturuyor. Kızamıyorum aslında, insanın çocuğunun belli bir yere gelmesini istemesi ve bunun için heyecan duyması kadar doğal bir şey yok. Tamam da çocuklarla okul kapılarına kadar gidip bir de matematik profesörü gibi davranmalarını çözemiyorum. Çift sınavlı sistemin son temsilcilerindenim. ÖSS'ye babamla beraber gidip çıkışta tek başıma dönüm, ÖYS'de ise kimse gelmedi refakatçi olarak. Bu velilerin televizyonlara verdikleri röportajlara bitiyorum."Ay bakalım çocuklar çok çalıştılar, matematik zormuş diyolar, Allah hepsine zihin açıklığı versin"...Yahu matematik icat edildiği günden beri zor, o güne özgü bir şey değil ki. Hem niye herkese zihin açıklığı veriyor Allah, bazılarına (hatta aşağı yukarı adayların 1 milyonuna) vermesin ki çocuklar bir yere kapağı atsın. Çıkışta "hadi geçmiş olsun" diyerek sarmaş dolaş olmalar, gözyaşları, sanırsın çocuk 12 aylık Kuzey Irak görevinden dönüyor. Sınav lan bu, Emeviler, Safeviler, Eyyubiler, bunun için ağlanır mı?

2-Yürüyen Kiosk: Efendim Kiosk Avrupa'da bizim büfe dediğimiz yapılara verilen genel bir isim olarak açıklanabilir. ÖYS'deyim, ön sırama bir kız geldi oturdu. O an Unicef'ten bir görevli sınıfa girse Afrika'daki çocukların beslenme eksikliğinin sebebini bizden bilir. Su, normal, şeker, e hadi bazılarının alışkanlığı, çikolata, belki şekeri düşüyordur, hamburger, nasıl yani, lokum, o ne, yaprak sarması, ben sınav diye geldim Altın Günü mü var? Üniversite ve bilumum sınavlarda (buna KPSS, KPDS, ÜDS , LES gibi sınavlar da dahil) binbir türlü yiyecekle sınav salonuna gelenler vardır ya? Ben her 2 sınava da elimde küçük şaşal şişesiyle gidip yarısını bile bitirmeden gerisin geriye döndüm. Yaprak sarması nedir arkadaşım? Bir de bunların tasavvufi versiyonları var, okunmuş pirinç, zemzem suyu, mevlana şekeri, okunmuş künefe (bunu ben yarattım) ile sınava gelenler. Mekke'ye mi gidiyorsun nedir bu alet edevat? Ben bu dini tarafı kökten çözdüm. ÖYS'ye Kadıköy İmam Hatip Lisesi'nde girdim. Maça 3-0 galip başlamışım ki sormayın.

3-Yürüyen cevap anahtarı: "Şşş Fırat, oğlum matematik 33. soruyu ne yaptın ya, fonksiyon sorusu". G yaptım anasını satayım. Yahu sınav bitmiş, herkes cevaplayacağını cevaplamış, nedir bu sınav sonrası soruları tartışan tipler? Bunlar lisede üniversitede de vardı tabi. "Beyler 2'yi kaç buldunuz ben -1 buldum". "Ne -1'i oooo yanlış 1 olucak o 1, ben 1 buldum"...Ben sizi arkadaş diye nereden buldum asıl? Hadi lisedekinin üniversitedekinin sınavında taş çatlasa 5-6 soru var. ÖSS'dekinde 200 tane soru var. Hangi birini tartışacaksın. Hayır okul sınavları gibi sonuç için 2 hafta beklemiyorsun ki, 6 saat sonra git izle televizyonda sonra ne halt yersen ye. Bu tipler yüzünden ben ÖYS'den çıktığımda "Boğaziçi'ne girerim sanırım" dedim, etraftaki konuşmaları duyunca "ODTÜ de olur ya sorun değil" diye devam ettim, otobüs durağına geldiğimde "neyse Marmara'ya gireriz artık" şeklinde tırsmaya başladım, otobüsün içinde "seneye gireriz ya problem yok" şeklinde bağladım. O değil de 22. soru neydi ya sarkaç sorusu....B di mi B....ollleey? Ne D'si ya alakası yok....

4-Montaigne'in Neferleri: Edebiyatta Montaigne ile ilgili öğrenilen ilk şey denemeleri ile ün yapmış bir yazar olduğudur. Ama tarihi yazanlar bilmemektedir ki "deneme" deyince akla Montaigne değil Türk üniversiteli adayları gelir. Böyle manyaklar vardı lisede, "arkadaşlar siz gidin bugün 200 soru çözmem lazım sinemaya gelemem". Sene başında günbegün çözecekleri deneme sorusunu planlarlar, bununla ilgili Akmar Pasajı'ndan bir dolu kitaplar alırlar, inanılmaz bir ciddiyetle işe sarılırlar, öyle usta olmuşlardır ki yayınevlerinin hangi dallarda iddialı olduklarını öğrenirler. Bir de bunların sınav zamanından önce sınav konularını bitiren versiyonları vardır. "Olm duydun mu Ümit sınav konularını bitirmiş". Eeeee, sonuç? Aruba'ya tatile mi gitti bitirdi de? Yine evde kitaplar önünde sınavı bekliyor bizim yaptığımız gibi. 3 ay önce bitirse ne olur, 3 saat önce bitirse ne olur. Bu adamlar aynı zamanda sınavdan çıkıp saatlerce çözemediği bir soru olunca "abi o soru yanlış bak görürsün" diyen tiplerdir."Abi hani türev bizde 0'dan 1 'e gidiyor ya"...."eee"..."Onda gitmiş 0'a geri dönüyomuş". Bu espriyi yapan arkadaşı ilk gördüğüm pilav gününde fena döveceğim. Yıllar geçtikçe sinirim daha da arttı. Ama hakkını verelim Ümit zannedersem ODTÜ'yü kazanmıştı. Aferem...

5-15 Minutes Of Fame: "Sevgili gençler Türkçe sorularını Dağılım Dershanesi'nden Hakkı Potur ve Saime Gündoğarken hocalarımız açılayacaklar". "Evet 42. soruya geçiyoruz. Yine öğrencilerimizin kolaylıkla cevaplayacağı bir paragraf sorusu". Bu üniversite sınavından üniversite sınavına televizyona çıkan ve şöhretlerinin ömrü ancak 15 dakika süren dershane hocalarına çok gülüyorum. Bütün sene kendilerini buna hazırlıyorlar. 365 günde milyonların önüne çıkacakları tek an o, vurduklarını gol yapmak zorundalar. Da yıllardır kullandıkları şu klişeleri bir kenara bıraksınlar. Kolaylıkla çözeceğimiz paragraf sorusuymuş. Allah aşkına bu kadar insanız şurada, paragraf sorusunu kolayca çözen bir vatandaş var mıdır? Bazıları iyice üstünkörü oluyor. Soruyu okuyorlar, "cevap şıklarına baktığımızda C şıkkı Yirmisekiz Çelebi Mehmet Efendi'nin acemioğlanlar ocağında uygunsuz vaziyette yakalandığı parçada bahsedilmektedir, cevap C". Niye D değil. Bir onu da açıkla zahmet olmazsa. Bunların bir de ellerinde üstüne soruların büyük harflerle yazıldığı panoları olur. Panoyu tutamazlar, ellerindeki çubuğu yere düşürürler falan, tam rezillik.





















6-Seneye de Girersin: "Hocaaaaam, Matematik netim 32, Türkçe 59, Sosyal 67...Marmara İktisat'a girer miyim?", "Hemen bakalım, eşit ağırlık neydi? 45...Hımmm", "Hocaaam Boğaziçi İşletme'yi de yazayım mıııı?" Tabi yaz, hatta Yale Üniversitesi'ni de yaz yazmışken. Ulan 32 matematikle nereye Boğaziçi'ne giriyorsun? Sınav sonrası bu tercih döneminde televizyon programlarına telefon açıp puan hesaplatan ve hangi üniversiteyi yazması gerektiğini soranlar var biliyorsunuz. Sen zaten 1 senedir hangi bölümleri yazacağına daha karar vermemişsen istersen 132 matematik neti yap neye yarar? Ayrıca seninle hiçbir bağı bulunmayan bir tercih uzmanı sana tavsiye vererek ne kadar yardımcı olabilir. Zaten o uzmanların havalarına bitiyorum. Sanarsın plutonyum madeni bulmuşlar Hadımköy'de. Öyle bir büyük iş başardım havaları. Bir de bu programlara katılan pişkinler var. "Hocam söylüyorum Türkçe 62, Sosyal 70, Matematik...eheheh 5 hocam eheheheh nereyi yazayım hocam"...Sen Zürafa Sokağı yaz canım, zira seneye de girersin.

7-Arazi tetkiki: "Gençlerimize tavsiye, sınav öncesi sınav salonunu gidip görünüz ve sıranızı kontrol ediniz". Niye, kaliteli ahşaptansa oturma odasına oturma grubu mu yapacağım? Çok iyi hatırlarım Beykoz'da oturan bir okul arkadaşımın sınav merkezi Büyükada'daydı. ÖSS'nin bu derece amacını belli ettiği bir yerleştirme olamaz herhalde. Kıza resmen sınava girme diyorlar. Şimdi o kız gidip bakar, yol ne kadar sürüyor, sınav merkezi nerde, vesaire. Tamam da Bostancı'da oturan adam Göztepe'de sınava gireceği okula niye gidip bakıyor? Ayrıca hadi okulu gördün, sıraya bakma sebebi nedir? Hiç unutmam LES için Gazi Üniversitesi Kampüsü'ne gittik ve ben de bu eylemi hayatımda ilk kez gerçekleştirdim. Yalnız Gazi Beşevler Kampüsü hafiften muhafazakar bir kampüstür. Dolayısıyla küpesi olan arkadaşımla çok fazla tetkik yapamadık yoksa bizim malum yerlerimize ayrıntılı tetkik yapılacaktı. Bir arkadaşımız da bir gün önceden sınav slonunda oturacağı sıraya gidip sıraya kopya yazmıştı onu hatırlarım. ÖSS böyle işte, adamı Cumartesi sabahı okula gönderir. Zaten sınav yeri değil de gözetmeninin önceden tetkik fırsatı olsa daha iyi olacak, biliyorsunuz sınav salonunda topuklu ayakkabı giyerek dolaşan sapıklar var.

8-Dershane: Ne diyim şimdi bu maddeye. Kadıköy dershaneler sokağında cumartesi günü ders bitiminde oluşan güruhla çok açık söyleyeyim 3. Viyana Kuşatması'na gitseniz Papalık Cenevizlilerden yardım ister, sonra da Avusturya Prensi "hristiyan kukuletası görmektense dershaneli klasörü görmeyi tercih ederim" diye ortaya dökülür. Tabi bu güruhun oluşmasında MEB'in büyük payı vardır. Ben her sene duymaktan bıktım "öğrencilerimiz dershaneye değil okullarına önem versinler". Tamam verelim de beni dershanede alabileceğim donanımdan "evet 713 Fırat Sırp Sındığı Savaşı'nın sebeplerini anlat" diyerek mahrum eden de aynı okul. Zaten ne olacak Sırp Sındığı'nın sebebi, balkanlardaki karışıklık, o bölgedeki her savaşın sebebi de budur ne hikmetse, sanki Balkanlar Çinçin mahallesi. Neyse konumuz o değil. Etüt, deneme sınavı, test, ek ders gibi kavramları hayatımıza sokan oluşumdur dershane. Yalnız ben isimlerine takmış durumdayım. İstanbul'dakiler hadi bir yere kadar da Ankara'da gördüğüm dershane isimlerini başka bir yerde göreceğimi sanmıyorum. Rönesans Dershanesi var mesela. İsmini duyunca Leonardo Da Vinci veriyor dersleri sanıyorsun. Halbuki bildiğin Samet hoca lan.Neyin rönesansı?

9-Aşkım ÖSS: Lisede Özlem vardı, fena derecede aşık olduğum ilk kızdır. Gittim açıldım, Özlem böyle böyle "Ege Bölgesi'nin ovalarını okurken senin o güzel yüzün, Akdeniz Bölgesi'nin göllerini okurken masmavi gözlerin aklıma geliyor" dedim (sonra farkettim gözleri kahverengiymiş keşke tortul kayalardan örnek verseydim). Cevap: "Iııı Fırat şu anda ÖSS'ye odaklanmış vaziyetteyim bu gidişimi bozmak istemiyorum, vaktim yok pek, senle ilgili değil emin ol"...Kimle ilgili peki peki bizim bakkal Hüseyin'le mi? İnsan ÖSS için aşk hayatını düzenler mi Allah aşkına? Bu konuda Özlem yalnız değildi onu söyleyeyim. Böyle bir kitle var. ÖSS yüzünden kimse ile ilişkiye girmeyen. Özlem de girmedi. Ben de "ehehe nasıl olsa ÖSS bir gün biter" diye geçtim gittim. Tak 2 gün sonra Özlem okul bahçesinde kendisinden kısa bir adamla elele. Ne oldu ÖSS, ne oldu gidiş, ne oldu bozmama, ne oldu benle ilgili olmama? O an gidip kafasını duvara vurup "napcan ben senle Özlem napçan, beni meseneden sileceksin anadın mı sileceksin...kanayi mi...kanamayi sümük" diyesim geldi ama farkettim ki o olay yıllar sonra...

10-Herşey senden önce ve senden sonra: "Abi bir bitsin şu sınav akıcam Bodrum'a dağıtıcam"...."Ya var ya yarın sınavdan sonra ne içilir ha", "Beyler kitapları yırtıyor muyuz getir getir getir"...Sabri bey ne yapıyorsunuz? İşte bu güruh girişte belirttiğim üniversite sınavını gözünde atla deve yapan adamdır. Ben ayağım sakatlanır da sınava gidemem diye sınavdan bir hafta önce futbol oynamayı bırakan adam biliyorum. Arkadaş, bak bir daha söylüyorum, Memlük Şah için,Avogadro Sayısı için, afedersin Pisagor için ben niye maç yapmayı bırakayım, hayatımı değiştireyim ya? Böyle bir hayat planı olabilir mi? "Hikmet halı saha maçı yapıyoruz gelsene". "Yok beyler polinomları bitirmem lazım". Polinom mu? Röveşatalık top atacağım eşeğe, polinom diyor. Bizim blog kadrosunda da böyle bir numune var. Banka sınavına çalışacağım diye evine 15 dakikalık mesafedeki halı saha maçından kaytarıyordu. Bir de bu baştaki Bodrum olayını Inter-rail'e çeviren vardır ki, yurdum heyecanlı Inter Rail gençliği için buyurun buradan.

by Barad-dur, forzabrian, Gorky, tunchay, FD and (special guest star) maf

30 yorum:

mahmutcinan dedi ki...

evet öğrencilerimin duygulrını paylaşan bir yazı tabi hem bizleri hem ailleri hem de össe girecek olan öğrencileri anlatıyor...sitemde paylasacam haberin ola...izin istiyorum

Flying Dutchman dedi ki...

kaynak gösterildiği sürece bu blogdn her şeyi alabilirsiniz yüce okuyucularım :))))

nasıl yağ

tabi alabilirsiniz...

Sinan Yılmaz dedi ki...

Hehe süper hakikatten.
Kendi ÖSS anılarım geldi aklıma.
Sınavdan ilk çıkan, okulun önünde ailesi olmayan gereksiz evlat modeli :D
Güzeldi o günler.
Millet karınca ben cırcır böceğiydim.

Adsız dedi ki...

walla herşeye katılıyorum da şu 7 numaralı maddeye katılmıyorum. zira gitmeseymisim bir gün onceden o okula. sınava mini mini 1'lerin sıralarında girmek zorunda kalacaktım ki benim gibi iri kıyım arkadaslar için pek de hoş olmazdı sınav günü o kıç kadar sırayı görünce.

Gencleri yanlıs bilgilendirmeyelim. Lütfen, lütfen !!!

GoKaN

gerisi önemli değil... dedi ki...

eskiden en az 4 fen veya matematik neti yapanların kazandığı fakülteler vardı. işte net olacak, geri kolay.

işte bu kişiler 4 neti tutturmak için 5 a, 5 b, 5 c, 5 d, 5 e işaretleyip 4 neti tutturuyorlardı. 5 tanede bir tane kesin a vardır, 2 tane çıkarsa kardasın işte.

bu şekilde kazananı da biliyorum...

CaRtMaNtR dedi ki...

MEB kadar o gürühta Dörtler dershanesinin etkiside vardı zamanında :D

birde bende pek test çözmeyip sınaw sonrası test kitaplarını akmarda geri satıp o yazın önemli bir kısmı için finansal kaynak yaratmıştım :D

x dedi ki...

bir de takvim insanları vardır ki onlar da oldukça sinir bozucu olur. Durup dururken evet beyler sınava şu kadar gün kaldı, öss'ye son bilmem kaç gün derler. ki bunlar söyledikleri gün sayısını saat-dakika-saniye biçiminde de söylemeden edemezler...

ayrıca sınava kadar olan gün sayısı yuvarlak bir rakam değilse çalışamayanları da unutmamak lazım.
"127 gün kaldı tamam son 120gün kala başlayacağım", "113 gün kaldı 3 gün sonra kesin", 3 gün geçer bu sefer de günlerden perşembedir yine başlayamaz "tamam abi söz ya pazartesi yeni hafta yeni düzen" diye sınava kadar tüm zamanını planlama yaparak geçirip asla başlayamaz...

aslında öss iyi de çevresi kötü:D
gerçekten zor olan sınavın kendisinden çok ona hazırlanmak.. bildiğin azap yolu!
öss'ye girecek olan herkese sabır diyelim buradan.

venezia dedi ki...

hepsi süper ama benim sistem 9.maddede 'error' verdi,özellikle o ' malum video ' ya bağlanması olayın sandalyeden düşürdü beni resmen :)) hala güllüyorum vesselam..

bu arada sevgili dutchman bi önerim olacak ; belediye otobüsü klişeleri yazılmıştı daha önce,top 10 şehirlerarası otobüs yolculuğu(ya da ilkokul gezileri de olabilir) klişeleri kaleme alınırsa inanıyorum ki yine harika bi yazı çıkabilir ortaya..

Manu dedi ki...

her sene öss sınavından(!) :)) takribi 1 veya 2 hafta önce piyasaya çıkan uzmanlar (hele bir tanesi var ki ne ekmek yedi arkadas bu işten.) önlerinde birer laptop ,sanırsın nasa'da mars'a yollanacak roketin aeordinamik testlerini yapıyor geliştirdiği programla.netleri giriyorsun,puanı hesaplıyor be arkadaş .havan batsın.ve onların nezdinde rehberlik hocaları.arkadaş çek 2000 kopya çalışma programı sadece isimleri değiştir. ne sen kas, ne de ben.
sınavla ilgili herseye varım ama bunlar yeryuzunden kalksın arkadaş.

forzabrian dedi ki...

Evet Dörtler Dersanesi aynı sokağa 65 bin şube açarak farklı bir sinerji yaratmayı başarmıştı. Dershane çıkışlarında şekilli hatun tayfasının yarattığı manzara sokağı adeta Cannes'e çevirirken, en afilli kızların Beşiktaş tarafında olduğu da dillerden düşmeyen efsaneydi.

Pyromancy dedi ki...

inanılmaz eğlenerek okudum yazınızı.
Ben öss ye girdiğimde salonumda,sınav gözetmeni olan kadın Kedi kadın gibi birşeydi inanılmaz vamp giyinmişti.Sabah o enerjiyi nereden buldu bilmiyorum.Ayak sesinden rahatsız olunca böyle utana sıkıla yanıma çağırıp'şey gezmeseniz sabit kalsanız olmaz mı ayakkabılarınız çok ses çıkarıyor da ...''dedim.Ayakkabılarını çıkartıp yalın ayak yürümeye başladı,''şimdi daha mutlu musun ?!'' dedi birde bana.Suçlu hissetmelimiyim yahu bilmiyorum!evet mutluydum ama :)

scugnizzi dedi ki...

3. maddeden nefret ediyorum. allah hepsinin belasını versin :) tabii diğer maddelerden de :)

PIERREMANU dedi ki...

Sınavın bir tarafına koyup hava atmak için puan hesaplatan tipler tam cinayetliktir. Diyalog şu şekilde gelişmelidir:

-Matematik tam, fen 1 yanlış, Türkçe tam, sosyal bir yanlış, orta öğretim tam.
-Evet doğrularınızı sisteme giriyoruz, sınav sizin köpeğiniz olmuş ama siz de şerefsizin en önde gideni olmuşsunuz!

Ayrıca en son girdiğim SPK lisanslama sınavında baş ucumda dikilen ve sınavın bitmesine en az yarım saat kala "ay şu soruları yapıp bitiremiyorlar şu sürede ya hayret" lafını bütün sınava gireceklerin duyacağı şekilde söyleyen 25 yaşlarındaki sarışın kokoş hatun! Bilesin ki aklıma her geldiğinde söveceğim sana! Babanın hayrına duruyorsun sanki orda. Duruyorsun ve gözetmenlik paranı da alıyorsun! İt gibi bekleyeceksin işte!

İsmail Çatık dedi ki...

süper bi yazı olmuş sürekli tebbessümden çenem kasılarak okudum... sınava girdiğim okula panelvan tipi araçla ailecek(ya da sülalecek) gelenleri hatırlıyorum pikniğe gelir gibi... bide 9. madde beni benden aldı, takip edildiğim hissine kapıldım birden:)''scugnizzi'' ye sonuna kadar katılıyorum yürüyen cevap anahtarlarını Allah nası biliyosa öyle yapsın... HA BİDE SİTEMDE DEĞİL AMA ARKADAŞ ÇEVREMDE PAYLAŞMAK İSTİYORUM TESPİTLERİ HABERİNİZ OLSUN:) İZİN VARMI?

yLdRm dedi ki...

okunmuş pirinç yutan türk gençliğindenim 25 yaşındayım hala üniversitede sürünüyorum :)

sinem dedi ki...

hatırlamak bile kabus, şaka maka 4 yıl oldu be.. dün gibi. hoş ben telaş da yapmamıştım :)

Maxim Kukalska dedi ki...

bide soruların kimin hazırladığı vardır
-olum bu sene tübitak hazırlıyomuş kaydı bize zaten ümit yok
-yok ya o sonu tek rakamlı senelerde oluyodu bu sene kolay olcakmış... pp

Frapppedaki dedi ki...

10 seneden fazla oldu. OSS ile ilgili hiiicccbir sey hatirlamiyorum, nerde girdim kac puan aldim... OYS`den tek hatirladigim sey onumdeki elemanin belindeki silah. Gozetmen yaninizda bu tip seyler var mi gibisinden sorunca bende silah var hocaanim diyince sinava nasil basladigimizi bilemedik.

Ayrica evet sinava ailecek gittik ve son sene test kitaplarini yedim bitirdim. Cok aci dolu senelerdi.

voodoo girl dedi ki...

yine mükemmel olmuş :)

ben össnin bir hafta sonrasında ydsye giren güruhtan olduğumdan "ooo öss night hadi" olamadım hiç, müthiş can sıkıcı bir durumdur herkesin stresi bitmişken sizinkinin yeni başlıyor olması.

klişe olaraksa kazanamama sebebini "abi ben kaydırmışım" diye açıklayanlar demek istiyorum.

DaesAgelmar dedi ki...

Yazıyı her zamanki gibi çok beğendim. Benimde ufak tefek anılarım var ki burada sizlerle paylaşmak isterim. Devletimizin yapmış olduğu güzide ve seçici sınavları ilk okul ve orta okul çağlarında sallamayan ben ilk girişimde "Le Le Sakine" türküsü çalan dolmuş yüzünden bütün sınav boyunca içimden " lelele sakine niye gittin tütüne, gel beraber kaçalım bak gidiyor makine" nakaratını tekrarlayarak bir senemi heba ettim. İkinci girişimde sınava gireceğim yeri sınav giriş belgesini sabah kontrol ederek büyük bir aymazlığa imza atmıştım. Sağolsun abim Ayrton Senna'nın son yarışını hatırlatan bir sürüşle beni izmirin öteki ucundaki sınav yerime cebimde 1 kentkart 2 Ytl para terlik ve şortla bıraktı. Yolda yaşadığım heyacan ve adrenalin patlaması sebebiyle (kaza yapıp ölmediğimiz için) sınavın baskısını hiç hissetmeden çatır çatır yaparak standartlarımda bir sınav yapmış ve kapağı üniversiteden içeri attım. Ama LES ve IAESTE sınavlarına girerken acaip kastırdım gene aynı şeyleri yaşamamak için.

Çetin Cem dedi ki...

x'in belirttiği takvim insanları da bu listenin 11 numarası olsun metin tekin tadında, süper olmuş :)

DaesAgelmar'ın sabah dinlenen şarkının sınav boyunca kafada tınlaması detayı da süper, benim için bu ozan orhon'un "olmayınca olmuyor" gibi bi şarkısıydı.

renom dedi ki...

@manu

aynı dertten muzdaripiz hocam :) bu adamların sınav sonrası ve tercih dönemi tvler de boy gösterip bol keseden ahkam kesmesine her zaman ayar olmuşumdur. :)

alperensaylar dedi ki...

9. madde %80 oranında benzerlikle yaşanmıştır. işin kötüsü ben lise 2'de açılmıştım o kıza kız daha lise 2 den bana bu cevabı vermişti. o anda ".mına koyayım biz sanki girmicez?" demek geldi içimden ama...

bir de hafif muhafazakar ne kelime abi beşevler kampüsü için, muhafazakarlığı görmek için bahar şenlikleri en güzel zaman.

Adsız dedi ki...

bu sene sınavı tubitak hazırlayacakmış.

Mehmet dedi ki...

valla dersaneye gitme fırsatım hiç olmadı ve bu yüzden berbat puanlar aldım.evde ne kadar çalışırsam çalışayım malesef dersanedeki eğitimin yanına yaklaşamıyorsun.dahi çocuk olmadığımıza göre.sanırım 3. girişte akrabalar para toplayıp beni dersaneye yollamışlardı.liseden mezun olalı 3 yıl olmuş ve hiç bir dersle alakam kalmamışken birden beynime tüm bilgiler saldırmaya başladı.valla o yıl sınavda heyecan yapmasaydım adam gibi bir okul okuyacaktık.ama olmadı.şimdi bu eğitim sisteminin acısını çekenlerdenim.tüm hayatımı etkiledi.debelenip duruyoruz bu yüzden.

Smyrna dedi ki...

bazı yerlerde kendimi gördüm ne yalan söyliyim :)

tubik dedi ki...

Sınava girip yarım saat kalem oynatamadım ya ona yanarım.. Bir de ailenin en geniş en soğukkanlı üyesi olarak bilinirdim. Çıkınca hüngür hüngür ağlayıp bi de annemden paparayı yemiştim yaw. Akşam herkes konsere giderken ben evde radyo dinlemiştim.. Hiç unutmıycam o günü... Allah sonrakileri kurtarsa bari..

murdock dedi ki...

Benim bir tanıdığım ÖSS'ye gireceği okulun hademesine bir gün önceden rüşvet vererek, cumartesi günü o sıralarda deneme çözmeye kalkmıştı. .

Bir de OÖBP manyaklığına da değinmek gerek. Sınıftan bi arkadaşım eylül ayından haziran ayına kadar "kimya 4 gelse, tarihçi kanaat kullanırsa 3 gelir, fizikçiye de porno cd getirsem 5 garanti" diye diye bütün yılını OÖBP hazırlamaya kasmış, bütün olasılık teorilerini hatta game theory'yi baştan keşfetmiş en sonunda da Nash gibiz şizofrene bağlamıştı.
Çok ciddiyim :)

Ahmet Bozada dedi ki...

Arkadaşlar dimağlarınıza sağlık, çok güldüm yahu..

O değil de dersaneler sokağındaki pidecideki (ismini unuttum yahu hatırlayan beri gelsin) masaların dili olsa da konuşsa, ne kitleleri süzgecinden geçirdi de topluma kazandırdı kimbilir :)

varol döken dedi ki...

sene 97, puslu bir haziran sabahı, hava ayaz, evde 7 kişi gazete bekliyoruz, evet bildin sınav gazetesi!

7imiz de yakın arkadaşız, sadece 2 miz kazanmışız, sevinemediğine mi yanarsın, babasına haber verip, ben sınava bir daha girmeyecekmişim, bari gidip bulaşıkları yıkayayım diyene mi üzülürsün derken, arkadaş gazetenin son sayfasını açtı okuyor gayriihtiyari:

ÜZÜLMEYİN!
KAZAKİSTAN ÜNİVERSİTESİ SİZ DEĞERLİ GENÇLERİ BEKLİYOR...

@canarino
o üniversitenin reklam departmanına bizden selam söyle, bugün o odadaki 5 genç üstlerinden büyük hayal kırıklığını atıp yeniden üniversiteye girdiyse bundaki bütün pay kazakistan üniversitesindedir.