2 Temmuz 2009 Perşembe

FRIESLAND'DA YENİ YATIRIMLAR

Heerenveen'in transfer politikası ile ilgili blogda kaç tane yazı yazdım hatırlamıyorum. Neredeyse Hollanda futbolunda parlayıp Avrupa'nın 5 büyük Ligi'ne giden her adam ya Heerenveen'de yetişen ya da büyük takımlardan genç yaşta alınıp bir kalıba oturtulan adamlar. Listenin bir bölümü için şu yazıya bakabilirsiniz. İlgili yazıya yorum yapan okuyuculardan Ku.Ba "yarın da Pranjic bu listeye girer" şeklinde bir yorum belirtmiş. Eski yazıları karıştırmak iyi oluyor bu açıdan. Pranjic bir kaç gün önce Bayern Munich'te Louis Van Gaal'in yeni sezon silahları arasına katıldı. Mavi-beyazlılar onu Dinamo Zagreb'den makul bir fiyata almışlardı, 4 sene boyunca etinden sütünden faydalanıp (son olarak Pranjic Heerenveen ile bir Hollanda Kupası kazandı) 10 milyon euroya okuttular Munich kulübüne. Ben her transferde şu yaptığım listedeki harcama-kazanç oranını güncelleyeceğim. Böylece Heerenveen'in yurt dışına pazarladığı oyunculardan elde ettiği gelir son 10 yıl içinde 75 milyon euroyu buldu. Bu oyuncuları almak için ise 5,5 milyon euro civarında bir para harcadılar. Duruyorlar mı peki? Hayır. Avrupa'nın her yerine oyuncu avcısı yollamaya devam ediyorlar. Kadrolarında hemen hemen aynı fiyatlara satılacak, en yaşlısı 24 yaşında olan Viktor Elm, Milan Kopic, Paulo Henrique, Tarik Elyounoussi, Arnor Smarason, Michael Svec gibi adamlar sırada bekliyor. Bu oyuncuların ülkelerine baktığımızda bile nasıl bir scout ağı oluşturdukları rahatlıkla görülüyor.

Heerenveen'in son manevrası Avusturya'nın Grazer AK takımından Daniel Geissler oldu. Avusturya 3. liginden buldular onu. Daha 15 yaşında. Babası ile birlikte Hollanda'nın yolunu tutmuş. Defansa dönük ortasaha olarak görev yapıyor ama tabi farklı pozisyonlara kaydırılabilecek bir yaşta. 16 yaş altı milli takımında da forma giyiyor. Bununla yetinmeyecek tabi ki Heerenveen. Göteborg'lu Röbin Söder'in de peşindeler. 18 yaşındaki golcü İsveç'in yeni harika çocuğu olarak gösteriliyor. Pazartesi günü sona eren 21 yaş altı turnuvasında da yarı finalde İngiltere'ye karşı kısa bir süre oynadı. Werder Bremen, Bayern Munich, Milan ve Hollanda basınına göre Galatasaray'ın da adları geçiyor futbolcu için. Ben Galatasaray'ın böyle bir trabsfere girişeceğini sanmıyorum. Heerenveen Söder'i de kadrosuna katarasa 3-4 yıl sonra bir 15 milyon euro da oradan gelecektir.

4 yorum:

varol döken dedi ki...

ben böyle takımlardan hep korkuyorum, yastık altı takımı diyorum bunlar, bir gün çıkacaklar ve bir anda 1 milyar dolar bütçeyi ortaya koyup hadi len diyecekler herkese... benim yastık altı takımlarım:

1- porto

2- lyon

3- heerenveen

4- ?

5- ?

var mı artıran?

Adsız dedi ki...

varol döken'in yorumuna bağlı olarak, ben de şunu soracağım?

heerenveen de bir gün gözünü kupalara koyacak mı?

oyuncu alıp-satmalarıyla, altyapıdan yetenek çıkarmalarıyla ünlü bazı kulüpler her şeye rağmen geleneklerini devam ettirip, bir iki kademe bile yukarı çıkamıyorlar.

heerenveen'in hollanda'nın porto'su olma planları var mı acaba, hem bulundukları bölge-şehir(nerde oldukları konusunda en ufak bi bilgim yok) olarak büyümeyi, takım olarak büyümeyi ve ünlenmeyi, yüksek bonservisli önemli oyuncuları getirip şampiyonlar ligi'nde istikrarlı olmayı planlıyorlar mı acaba? planlıyorlardır da muhtemelen, bu planı kağıda dökersek ne zaman ne yapacaktır bu kulüp, fikri olan var mı?

Minero dedi ki...

Türkiye'de en büyük örnek Gençlerbirliği'dir. Türkiye Liglerinin borcu olmayan ve kasasında peşin parası olan nadir kulüplerinden. İlhan Cavcav bir sene niyetlendir şampiyonluğa ama malüm Beşiktaş'ın 100. yılına gelince emekler boşa gitti. İlhan Cavcav'ın kendine sözü var ölmeden şampiyonluk istiyor ve ben önümüzdeki birkaç sene içinde kendisinden atak bekliyorum...

Adsız dedi ki...

genç yabancı futbolcular için yurt dışına gözlemci gönderme durumu bizde olmuyor mu?acaba olay yine yabancı kontenjanında mı bitiyor?çünkü hollandada yabancı sınırlaması hiç yok??
emin